Drie belangrijke feiten over spiergroei

Belangrijke feiten over spiergroei

Een trainingsprogramma dat gericht is op bodybuilders moet specifiek op je eigen situatie in gericht zijn. Dit is nodig om de beste resultaten te behalen. Ieder lichaam is anders waardoor ieder lichaam andere behoeften heeft. Het metabolisme is anders en er zijn verschillende lichaamstypen die ervoor zorgen dat geen enkel trainingsschema voor iedereen geschikt is. Zo is het mogelijk dat een trainings- en eetschema voor de één heel goed werkt terwijl de ander er niet goed op gaat. Hier volgen wat tips waarmee je de efficiëntie van de training kunt verbeteren.

Spieren groeien na beschadiging
Houdt in gedachten dat je met de training de spieren wilt beschadigen. Door de spieren te beschadigen kunnen de spieren groeien. Het is essentieel bij spieropbouw. Wanneer je de spieren beschadigt met bodybuilding oefeningen dan spoor je het lichaam aan om zich erop aan te passen. Je wil dat het lichaam de spieren sterker worden en in volume toenemen. Door bodybuilding gebeurt dit ook.

Overgewicht
Als je overgewicht hebt of teveel vet op het lichaam dan is krachttraining alleen niet altijd voldoende om dit kwijt te raken. Door krachttraining worden tijdens het trainen met name koolhydraten verbrand. Cardio training is meer geschikt om vet kwijt te raken. Krachttraining is een anaerobe oefening terwijl cardio een aerobe oefening is. Bij een aerobe oefening worden met name vetten verbrand waardoor de vetmassa op het lichaam sneller afneemt.

Correcte techniek en uitvoering
Een correcte uitvoering van de oefeningen is nodig om de spieren te laten groeien. Het uitvoeren van de oefening op een goede manier voorkomt ook blessures. Elke oefening moet langzaam en correct uitgevoerd worden waarbij de aandacht naar de spiergroep die getraind wordt uitgaat. De meeste mensen voeren de oefeningen verkeerd uit door het veel te snel te doen. De negatieve fase is belangrijk maar wordt door veel mensen overgeslagen. Door elke herhaling langzaam uit te voeren wordt er meer voordeel behaald. Er kan dan beter geconcentreerd worden op de spiergroep die getraind wordt.

Volg ons op facebook!