De 5 beste borst oefeningen

besteborstoefeningen 


5 oefeningen voor een grotere borst

Er zijn talloze borst oefeningen die je kan doen in de sportschool en vaak zie je door de bomen het bos niet meer. Ik heb hier 5 belangrijke borst oefeningen samengesteld waarmee je elk deel van de borstspier goed aanpakt. Deze fitness oefeningen zullen zorgen voor een sterkere en grotere borst. Na de uitleg van deze borst oefeningen staat een schema dat je kan gebruiken om de borst te trainen. Bestudeer de instructievideos goed, want een goede techniek bij de oefeningen is belangrijk om blessures te voorkomen!

Borst oefening 1 : De barbell bench press

De bench press is een van de meest bekende fitness oefeningen voor de borstspieren. Met de bench press gebruik je de borstspieren, maar ook de triceps en de schouders.

Borst oefening 2 : De incline dumbbell press

Bij de incline dumbbell press staat het bankje schuin waardoor je de bovenborst spieren meer gebruikt. Het is belangrijk dat je deze borst oefening zorgvuldig uitvoert. 

 Borst oefening 3 : De flat dumbbell fly

De flat dumbbell fly is een borst oefening die rustig en gecontroleerd moet worden uitgevoerd. Bestudeer de instructievideo hierboven goed voordat je aan de slag gaat.

Borst oefening 4 : Chest dip

De chest dip is een minder bekende fitness oefening voor de borst. Tevergeefs, want het is een effectieve oefening. Bestudeer de instructievideo goed want dit is een lastige oefening om netjes uit te voeren. De tricep dip lijkt namelijk erg op deze oefening.

Borst oefening 5 : Push up

 De push up is een fitness oefening voor de borst en triceps die iedereen wel kent. Dit is een goede oefening om aan het eind van je borst training te doen.

Voorbeeld van een borst workout met deze borst oefeningen


OefeningSetsHerhalingenOpmerkingen
Barbell bench press320, 15, 10Voeg meer gewicht toe bij je laatste set
Incline dumbbell press210-12-
Flat dumbbell fly215-
Bench dip3*Doe zo veel mogelijk herhalingen
Push up420-
Volg ons op facebook!